NIETSZCHE’DEN…

HAYAT…

Gidene kal demeyeceksin. ..
Gidene kal demek zavallilara,
Kalana git demek terbiyesizlere,
Donmeyene don demek acizlere,
Hak edene git demek asillere yakisir
Kimseye hak etmediginden fazla deger verme,yoksa degersiz olan hep sen
olursun…

Dusun…
Kim uzebilir seni senden baska?
Kim doldurabilir icindeki boslugu sen istemezsen?
Kim mutlu edebilir seni, sen hazir degilsen?
Kim yikar, yipratir sen izin vermezsen?
Kim sever seni, sen kendini sevmezsen?
Her sey sende baslar, sende biter…
Yeter ki yurekli ol, tukenme, tuketme, tukettirme icindeki yasama sevgisini…
Ya care sizsiniz yada caresizsiniz. ..

Oyle bir hayat yasadim ki cenneti de gordum cehennemi de.
oyle bir ask yasadim ki tutkuyu da gordum pes etmeyi de.
Bazilari seyrederken hayati en onden, kendimi bir sahnede buldum oynadim.
oyle bir rol vermislerdi ki okudum okudum anlamadim.

Kendi kendime konustum bazen evimde, hem kizdim hem guldum halime.
Sonra dedim ki soz ver kendine
Denizleri seviyorsan dalgalari da seveceksin,
Sevilmek istiyorsan once sevmeyi bileceksin,
Ucmayi biliyorsan dusmeyi de bileceksin,
Korkarak yasiyorsan yalnizca hayati seyredeceksin.
oyle hayat yasadim ki son yolculuklari erken tanidim.
Oyle degerliymis ki zaman hep acele etmem bundan anladim.

NIETSZCHE 


Nietzsche, 1882

Friedrich Wilhelm Nietzsche (d. 15 Ekim 1844 – ö. 25 Ağustos 1900), “Güç İstenci”, “Üstinsan”, “Bengidönüş” gibi özgün fikirlerle tanınan varoluşçuAlman filozof. Nietzsche’nin felsefe öğretisi, kendi çağına tümden bir karşı çıkış olarak görülmektedir. Kendisinin bütün derdi, insanı akılcılığın kıskacından kurtarıp kendisi üzerinden düşünmesini sağlamaktır. Ona göre Tanrı ölmüştür ve insanlar Dünya‘da yapayalnız kalmışlardır. Bu yüzden insanlar Tanrı’dan bekledikleri umut ve istekleri bir kenara bırakıp kendilerini Dünya’ya adamalılar. Böylelikle düşünce ile yaşam arasında bağ kurulması daha kolay olur.

 

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı GENEL ** General içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

