SADIK KUYAŞ – SONSUZLUĞA YÜRÜYEN BİR DOST’UN ARDINDAN…

29295_367008834158_2806859_n

********************************************************************************

SADIK bir yari kaybetmek…

SADIK’ım…Gittin…
“-Ayşen’im” diyen sesini sonsuza gömerek gittin…
İçimizde kordan bir ateş yakarak gittin…
Gözlerimizden çağlayarak akan bir yaş oldun gittin

İsmin ile müsemma idin…
Sadıktın…
Herseye sadık…
Önce sevgili Yaradanına,
Sonra ailene, arkadaşlarına, vatanına
İlk bakışta vurulduğun aşkına, doğan kızına
Hasreti göze alaraktan her şeye
Vatanından, ailenden, müziğinden uzakta yaşadın sadıklığı sessizce…

Sadıktın…
Sonuna dek sadık…
Oysa Sadık olduğunu kimseler bilemedi…
Onlar için zayıflık olan bu değerli hasletin sahibini kimse yeterince bilemedi…
Oysa onlara da sadıktın…

Sadığım, geçen gece ziyaretime geldin…
Herşeyin bilincinde çabalıyordun,
Uyanmak, var olmak için…
Oysa ki yorgun bedenin çoktan teslim olmuştu Yaradanına
Gene de bu alemde bıraktıklarına da sadıktın, Yaradanına olduğu kadar
Çabaladın, biliyorum, istedin biliyorum
Umut doluydu gözlerin, yüreğin
Bana seslendin, çabalıyorum, vazgeçmedim dedin
Ama senin kadar sadık olmayanlar vazgeçmişti senden
Perşembe sabahı tam da Hıdırellez’de kaybettik seni
Çektiler fişini, çektiler…
Sonsuzluğa bıraktılar seni…

Bense bilmeden ilk defa Hıdırellez için gece kalkmadım,
Çocukça bir sevinçle niyet yazmadım, gül ağacına bağlamadım
İlk defa Hıdırellez’i, baharın gelişini kutlamadım
İçimden ilk defa hiç bir şey yapmak gelmedi
Nerden bilirdim ki sevgili Sadık’ım Hızır ile buluşmuş,
Öte aleme geçmiş…Sadık dostları onu da alıp gitmiş…
Nerden bilirdim?

Sadığım….Sadık dostum…
Sen ki melekler kadar saf, herkese, her şeye duacı
Acılarına metanetli, kimseyi üzmemek için saklayıcı,
Sen ki bir garip sadık dost…dostum…arkadaşım…
Gittin…Bırakıp bizi…gittin…
Artık “-Ayşenim” diyen yumuşak sesin yok
“-Duacınım”diyen dostum yok,
Beni ben olduğum için seven,
İçimdeki özü gören, o özü seven SADIK’ım yok…
Keşkelerle seni anmak istemiyorum ama
Keşke, keşke burada olsaydın, keşke yaşasaydın demek istiyorum yine de
Keşke burada olsan, hamakta sallansan,
Alper’le gitar çalsan, şarkılar, şiirler söylesek
Daha sonra ilahilere geçip gözler yaşlı Yaradanı ansak,
Ya da bahçede kan kırmızı demli bir çay içsek, gülsek eğlensek
Ya da gene Paris’te olsak, sokak sokak dolaşsak
Dalida’nın evinin duvarına gene isimlerimizi kazısak,
Sevdiğim sanatçıların evlerini tek tek göstersen,
Camille Claudel’in evini, Van Gough’un takıldığı cafeleri göstersen
Sacre Coeur’a çıksak, kafe’lerde ekspresso içsek,
Sanat müzelerini gezsek, ben yorulmasam, sen ve Alper pes etseniz
Acıksak, evde yemek olmasa,
Alper Amerika’ya götürsün diye getirdiğim koca bir torba siyah sele zeytinini mideye indirsek
Şimdi Adatepe’de zeytincilik yapan Hüseyin’le seni ve Alperi güldürsem,
Ötede sizlere Huriler varsa bize de Nuriler var desem….
Şaşırsanız gene ve katıla katıla gülseniz
Sigaranıza laf atsam, söylensem,
Beni kraliçeler gibi hissettirsen, ne dediysem yapsan,
Beni her şeyimle, olduğum gibi kabul etsen gene,
Benim bile katlanamadığım bir sürü huyuma gülerek katlansan,
Bir çok ünlü sanatçının yaşadığı o tarihi ve güzel evinizde
O dünyalar güzeli kızınla alt alta, üst üste boğuşsam
Döndüğümde yurda, annenle seni konuşsam, seni anlatsam,
Akşamları telefon çaldığında seninki arıyor deseler,
“-Ayşenim” diyen o masum sesini duysam,
Kocaman bir adamın içten, saf sevgisinin sıcaklığını hissetsem
Dostluğun, kardeşliğin, insanca sevginin varlığını hissetsem
Ama artık keşkelerin de sonu geldi…
Hani sadıktın, niye bırakıp gittin demiyeceğim,
Çünkü en çok kime sadık olduğunu en iyi ben biliyorum
En sadık yarine gittin…
Kızamamam ondan sana…

Gittin….                                                                                                                                                     Çektiler fişini…                                                                                                                             İstemeden gittin…                                                                                                                         İçinde özlemler, hasretler, sevgiler…                                                                                                 Bir kez bile şikayet ettiğini duymadım oysa…                                                                             Hep sevdin, hep katlandın, hep sadık kaldın…

Gittin…
Ama biliyorum istemeden gitsen de ,
Gitmeğe karar verdiğin andan itibaren tek isteğin gitmek oldu
Çünkü sadıktın…
Çünkü gittiğin yolun sonunda en sadık olduğun seni bekliyor olacaktı…
Sadıktın…
Ve en Sadık olduğuna rücu ettin…
Ve artık senin kadar sadık olan dostlarla bir aradasın…
İçim rahat, gönlüm kırık olsa da…
Sesini bir daha duyamayacak olsam da…
Biliyorum ki…Ordan da sadıksın bana…
Duacımsın…
SADIK’ım…
Bil ki seni seven bizler de sadığız sana…
Duacınız…
SADIK…
Sana sadığız….

AYŞEN CUMHUR ÖZKAYA

Allah mekanını cennet eylesin sevgili dost… Sadık dost…10.05.2010
——————————————————————————————-

Sadık
Sana sadık, bana sadık
Ama en çok
Sadık olana sadık

Sadık
Sana sadık, bana sadık
Ama en çok
Yaradanına sadık

Sadık bir can
Can ki ne can
Kalu beladan
Sonsuza dek sadık bir can

Can ki can…Can ki can
Sadık bir can…Sadık can
Can ki can…Can ki can
Yaradanına can…Yaradana can…
Sadık can…Sadık can…

AYŞEN CUMHUR ÖZKAYA

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT - YAZILARIM, ŞİİRLERİM ** My Writings, Poems içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

