Çok satan kitabın formülü bulundu!

Amerikan yayınevlerinin ortak kurduğu platformHipType‘tan, çok satan kitap formülü: Bir kadın başkahramanın 375 sayfalık aşk serüveni.

Amerikalı yayınevlerinin ortak kurduğu platform HipType, en çok ses getiren romanlardan, kimseciklerin bilmediği ve sadece birkaç yüz kişinin okuduğu eserlere kadar, sayısız kitabı mercek altına alarak, çok satanlar listesinde yer alan kitapların formülü açığa çıkarıldı. Bu formülle, satış garantili bir kitabı kaleme almak için ne yapmak gerektiği de sır olmaktan çıktı.

HipType’ın analizlerinden okurlar da kaçamadı, okuma alışkanlıkları didik didik en ince ayrıntısına kadar analiz edildi.

Taraf gazatesinde yer alan haberde yer alan analize göre, mesela çok satan bir kitabın ortalama uzunluğu 375 sayfa olmalı. Bu sınırı çok fazla aşmak ise bir hayli riskli, çünkü araştırmada okurların yüzde 74’ünün 400 sayfanın üzerinde bir kitabı bitirmediği ortaya çıkıyor.

Eğer bölümler de 12 sayfayı geçmez ise, okurlara büyük iyilik yapmış olursunuz: Ortalama aralıksız okuma süresi 12 ila 20 dakika arasında. Ortalama okuma hızı ise saatte 40 sayfa olduğundan, okurların hikâyeyi bölümün ortasında bırakmalarını herhalde istemezsiniz.

Kahramanınız kadın olmalı

Başkahramanı kadın olan kitapların çok satanlar arasına girme şansı yüzde 40 daha fazla. Aslında erkeklerin, başkahramanı erkek olan kitaplara 10 kat daha fazla yöneldiği bir gerçek. Ama çok kitap satmak için erkeklerden medet umarsanız, büyük yanılgıya düşersiniz. Çünkü kadınların bir kitabı baştan sona okuma oranı, erkeklere nazaran yüzde 50 daha fazla.

Yani formülün özünde çok kitap satmak için “kadın okurları tavlamak gerektiği” fikri yatıyor. Bunun için ise hikâyelerde aşk serüvenleri muhakkak önemli bir yer tutmalı. Çünkü kadınlar arasında en popüler tema bu. Aşk hikâyelerini edebî romanlar ve yetişkinlere hitap eden öyküler takip ediyor. Erkekler ise edebî kitapların yanı sıra, tarihsel romanları ve bilimkurguları tercih ediyor. Yani siz siz olun, “Mars’tan gelenler” için mi yoksa “Venüslüler” için mi yazacağınıza, yola çıkmadan evvel karar verin.

29 Ağustos 2012

Reklamlar

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT -Literature içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s