Ben aşağıda imzası bulunan…

“İnsan hakları savunucusu olduğunu iddia edip,                                                                ırk ayırımı yapanlara ithaftır…”

 

Bu gün tarihi bir gün, Bosna’nın içinde vurdular beni

Ve bir kez daha adıma ağıtlar yakıldı…alışıldık.

Ben ki adına türküler okunan, antlar verilen

Bir kuş kadar bile özgür olamadım burada da…

 

Nice insanlar ayağa kalktılar adım geçtiğinde…Sağ olsunlar!…

Yürüyüşler yapıldı, nice gözyaşı döküldü ardımdan…Var olsunlar!…

Yarınız destek verirken bana, yarınız da dudak büküp geçtiniz

Çiğnediniz kalbimi aslında hiç umursamadan, duraksamadan, birlikte…

 

Kullanılan hep ben oldum…umarsızca…

Hep yazıldım, çizildim, meydanlarda nutuk oldum

Gün geldi alkışlandım, gün geldi yıpratıldım

Kullanılan ben oldum hep aslında…utanmazca…

 

Tecavüz ettiler bana…Acılı bakışlarla durup sustunuz…

“Susmak kabullenmektir bir bakıma!…”

Tecavüz edilen ben değildim oysa…Siz’diniz…

“Nerde meydanlardaki cesaretiniz?”      

Onurumu çiğnediklerini, geçmişimi – geleceğimi yok ettiklerini sandılar…

                                               “Kendi adıma acıyorum onlara…”

 

Oysa yok edilen sizinkilerdi, benim değil!…

 “Ve siz hala susuyorsunuz!…”

                                                                   “Ve siz hala korkuyorsunuz!…”

 

Hala uyanamadınız mı?…Ben aslında Sen’im…Ben aslında Siz’im…

Bu gün Bosna’da, dün Afrika’da, yarın belki şuracıkta…sizin orada

Ne ilk, ne de son şehit düşürülen olacağım onuruyla…

Ama Siz….ya Siz…

Nasıl devam edeceksiniz “Onur adına” denilen bir savaşa,

                                                                                        olanca onursuzluğunuzla…

                                                                                          –İ M Z A  :  İ N S A N L I K-

 

                                                                                         AYŞEN CUMHUR ÖZKAYA

 

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT - YAZILARIM, ŞİİRLERİM ** My Writings, Poems içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

