DÜŞ BİR EVDİ

Şu soğuk kış günlerinde denizi, yazı, açık havayı özlemek böyle olsa gerek : Aniden çıkıverdi içimden kelimeler :

DÜŞ BİR EVDİ

Evim olmalı benim

Bir evim

Şöyle deniz kenarında, denizsiz olmaz zira

Deniz ve ben ayrılmaz ikili ne de olsa

Dalgalar okşarcasına süzülürken sahilde

Maviyle yeşilin her tonu ışıldamalı içinde ve içimde

Yakından duyulmalı özlemle çağıran sesi

Baktım mı görmeliyim o engin maviyi

Bir de küçük sandal olsa ah ne iyi

Denizle ev arası bir de bahçe olmalı

Bir bahçe ki cennet misali

Rengarenk ve renkahenk

Sarıp sarmalamalı evimi ve beni

Pencerelerde rengarenk  sardunyalar

Leylaklar, erguvanlar, yaseminler olmalı

Bayıltan kokularıyla ya güllere ne demeli,

Sarı mimozalarla mis kokulu ıhlamurlar

Gözümü kapattım mı doldurmalı kokuları içimi

Açtığımda gökkuşağı renkleri sarıp  sarmalamalı

Dört mevsim bahçem ve ben dolu dolu yaşamalı

Mis gibi kokularıyla döndürmeli başımı 

Bahçemin olmazsa olmazları, hayvan dostlarımız hani

Bir sadık köpeğim de olmalı, sevip korumalı beni

Bendeki yoksa birazcık garanticilik mi

Vefasız ve de çıkarcı ama kedi de bahçede gerekli

Ama kameriyemdir olmazsa olmazlarımdan biri

Ağırlamalıyım denize karşı misafirlerimi

İçmeliyiz çayımızı akşamüstleri

Bu yaşta sallanamasak da bir köşede kurulu durmalı hamak

Hoşnut etmek lazım malum çoluk çocuğu

Unutmadan salıncak da kurulmalı ağacın bir dalına

Ağaç demişken, ağaçsız bahçe olur mu hiç

Ayvası narı, elması kayısısı, kirazı mandalinası

Ya zeytine ne demeli, ne de olsa ölmezlik ağacı

Kestanesiz hiç olmaz, onsuz hiç kış geçer mi

Cevizi unutmayalım, incirdi, mürdümdü derken

Bir de bakmışsın ki bahçe dönmüş mü bir şölene

Ama olsun her mevsime bir meyve düşmeli en azından

O yüzden çevirmeli evimi  ağaçlar dört bir yandan

Verandaya gelince…

O da olmazsa olmazlarımdandır

Ne dışardasınızdır tam olarak, ne de içerde

Arada derede bir yerde, ne hapissinizdir ne de özgür

Halet-i ruhiyenize göre değişir her şey

O yüzden verandalar hayat dolu, sıcacık beklemelidir sizi

İki üç basamakla adım attınız mı o özel alana 

Bir oh çekmelisiniz derinden oh, evdeyim sonunda

Bambu koltuklar ve bir salıncak karşılamalı sizi ilk önce

Pufuduk yastıklar, uzanılacak minderler bir köşede

Ayrı bir köşedeyse mini fiskos takımı kahve molası için amade

Rüzgar çanları ses verirken  dört bir yandan

Koparmalıyım meyveyi, çiçeği mesela elimi uzattığım her yerden

Şarkılar söylemeliyim sevdaya dair beklerken sevdiklerimi

Hem içerde hem dışarıdaymış gibi yaşamalı insan evinde

Dışardayken içeriyi, içerdeyken dışarıyı özlemeli

Evim evim güzel evim

Bir masaldaymış gibi hissettirmeli  bana kendimi

Burda renkler devreye girer işte heyecanlı

Benim evim rengarenk olmalı mesela

Bir bakan bir daha bakmalı

Baktıktan  sonra da gülmeli şöyle müstehzi müstehzi

Kesin burada  oturan delinin teki olmalı demeli

Ama içimdeki yaşama sevincini görebilmeli

Aman kim ne derse desin hayat benim, ev benim

Çivit mavisi, yeşil ve morla boyamalıyım dışını mesela

Zannetmeyin ki içi sade, her odası başka bir aleme boyalı

Açtığın zaman evin kapısını içinize hayat dolmalı

Odadan odaya hayat bir gökkuşağı gibi akmalı

Burda devreye güneş de girmekte,

Güneş de olmazsa olmazlarımdandır mesela

Sabahları selamlamalı beni

Uyandırmalı zorla da olsa

Anneanne işi tığ örgüsü perdeler uçuşurken rüzgarda sessizce

Denizle karışık çimen kokusu süzülmeli evimin her yerine

Cıvıl cıvıl sesler gelmeli içerden, olmasa da hayali bile yeter

Kaynamalı mutfakta devamlı yemekler, olur ya biri gelir falan

Hazır olmalı herşey, kahvesiyle çayıyla, simidiyle böreğiyle

Yeter ki gelsin dostlar, sevdiklerim ve  sevenler

İster sabah olsun, ister akşam her daim hazır sofram

Olmasın hani o kapısı açılmayan, sofrasında yemek yenilmeyen evlerden

Ama geceyi bana bırakın ey dostlar

Mehtap ve yıldızlar süzülürken denizime

Yakamozlar ışıldar içimde

Rengarenk evim ve ben dalarım uzayın derinliklerine

Geceden sabaha , sabahtan geceye

Kendi masalımın peşinde yaratırım evrenler

Bu belki bir düş,  gerçek belki de

Ama kime ne

Yeter hayali bile

Benim gibi hayalperest birine…

AYŞEN CUMHUR ÖZKAYA -22.12.2013

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT - YAZILARIM, ŞİİRLERİM ** My Writings, Poems içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

