21 Mart Dünya Şiir Günü…

21 Mart Dünya Şiir Günü

Dünya Şiir günü vesilesiyle sizlerle çok sevdiğim bir şiiri paylaşmak istiyorum. Bu şiiri her yerde okumaya çalışıyorum, zira anlamı bence çok büyük ve de yazan küçük bir çocuk…Avrupa’da bir ilkokulda, derste çocuklara “Sevgi” nedir diye düşünmelerini ve bir şiir yazmalarını istemişler…Birisi de bu şiiiri yazmış….Keşke herkes böyle düşünebilse, çocuk saflığında kalabilse….

Öyküme geçmeden önce sizinle küçük bir çocuğun okulda “sevgi” üzerine yazdığı bir şiiri paylaşmak istiyorum :

“- Sevmek neye benzer?

    Ben bunu biliyorum

    Sevenler birbirini gözetir.

    Bir armut kopardım,

    Ona götürüp verdim.

    O da gül verdi bana

    Ve bütün dünya

    Mis gibi  koktu…”

 

Sağlıklı bir çoçukluk yaşamak sağlıklı insanların yetişmesi için çok önemli…Ama hayat her zaman insanın yüzüne gülmüyor. Mesela aşağıdaki şiire bakalım :

Bir zaman aşımında 

Göreceksiniz ki

Nefret ettiklerim

Gecelerin 

Aç kalmış doymamışlığına

Kurban gitmişsiniz…

Küçücük aklıyla, yaşadığı olaylardan etkilenerek bu şiiri yazan da kim derseniz…Maalesef ki ben…Maalesef diyorum çünkü daha küçücük yaşında, 9-10 yaşlarında acılardan beslenerek yazmayı öğrenmişim sonuçta, ya üstteki çocuk gibi mutluluklardan beslenerek yazsaydım acaba nasıl olurdu diye düşünmeden edemiyorum bazen…

Oysa bir zamanlar ben de üstteki çocuk gibi mutlu ve heyecanlıydım…Kocaman bir yüreğim ve dolu dolu sevgim vardı. Özel günlerde okuyacağım şiirleri önceden hazırlar, sonra sabahın erken saatlerinde dikilirdim sevdiklerimin başına ve başlardım heyecanla okumaya…Hayalperest kızım diye gülmelerle karşılaşa karşılaşa kaybettirdiler bu heyecanımı, derken okul vakti geldi çattı, edebiyat dersleri geldi, hikaye okumalar, aynı heyecanla ortaya atılmalar, okunan hikayeyi seslendirerek anlatmalar, derken daha büyük bir gülüşme seli altında  pembeleşen yanaklar, utanmalar, içe kapanmalar…Kimse anlamıyor beni, şiirlerimi, yaratıcılığımı diye düşünmeler, böyle utana utana, yüzümden hiç bir duygu anlaşılmasın diye kendimi sıkmalar, uzak ve soğuk durmalar…Kendini ifade etmemeyi öğrendim sonunda…İçimde duygular coşup taşarken, dışımda buzdan bir kalıp bekledim yıllarca….Derken bir gün denizden bir esintiyle mor bir kelebek geldi kalbimin üzerine kondu, yıldızlar kaydı gönlüme, ruhum ışıdı yine….Şiir yeniden gönlüme doğmuştu…

Şimdiye gelirsek eğer, ben, utangaçlığım ve herkese uzaklığım aynı yine, değişmedi hiçbir şey, keskin köşelerim, sivri tepelerim törpüldü belki de, aynı duygusuz yüz, aynı donuk görüntü yerli yerinde belki de, ama bir şiir, bir bakış, bir sevgi ışığı baharda açan çiçekler gibi çeviriverir beni küçük, masum, sıcak, sevgi dolu çocukluğuma, gençliğime…Hayata bir kere geliyorsunuz, kimsenin sizi engellemesine izin vermeyin. Duygularınız en büyük hazineniz, duygularınızı kimse anlamasa da paylaşın, önemi yok anlamalarının, önemli olan o zenginliğe sahip olduğunuzu bilmeniz…Bir gün mor bir kuş gelip gönül dalınıza konabilir, açın kollarınızı herkese…O size bir armut versin, siz de ona bir gül sunun, dünyanız mis gibi koksun…

Bu arada bir arkadaşımın benim için yazmış olduğu şiiri de bu gün dolayısı ile paylaşmak istiyorum : Rahmetli İlhan Soner, Bakırköy’ün şairliği belki de bilinmeyen deli fişeği, bir akşam karşılıklı otururken bir anda yazıvermişti yanımda, adımın baş harflerini kullanarak hem de : Benim ruhumu böylesine çırılçıplak görebilen, duygularımı anlayabilen ve bir çırpıda yazabilen bu dostu çok erken kaybetmek üzgünüm. Ruhu şadolsun…

Cevheri nedir bu yaşamın

Umut mu, keder mi, düşünceler mi

Mutluluğa koşmak mı tüm direniş

Herkesten uzak, herşeyden uzak

Uzak olsa da yol

Rüya dediğin gerçek olur, hiç korkma…

 

 

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT - YAZILARIM, ŞİİRLERİM ** My Writings, Poems içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

