2014 Erdal Öz Edebiyat Ödülü küçük İskender’in…

2014 Erdal Öz Edebiyat Ödülü                      küçük İskender’in…

 

BiTDlRmIEAApeMJ
Can Yayınları’nın kurucusu Erdal Öz’ün anısını yaşatmak için her yıl düzenlenen Erdal Öz Edebiyat Ödülü, Pera Palas’taki törenle küçük İskender’e teslim edildi.

4-300x229

Sunuculuğunu Can Yayınları Genel Müdürü Can Öz’ün üstlendiği gece, Öz’ün açılış konuşmasıyla başladı. Ülkenin geçirdiği zor zamanlara rağmen edebiyat için bir araya gelen kalabalığa teşekkür eden Can Öz, sahneyi Mor ve Ötesi’nin solisti Harun Tekin’e bıraktı.

23903097

Sanatçının iki parçalık mini konserinin ardından sahneyi Erdal Öz Edebiyat Ödülü Jüri Başkan Yardımcısı Feride Çiçekoğlu devralarak jürinin bu seneki kararı memnuniyetle ve oybirliğiyle küçük İskender’e vermeyi kararlaştırdığını açıkladı. Şairin bir kaç dizesinden alıntı yapan ve duygularına hakim olmakta güçlük çeken Çiçekoğlu, konuşmasının ardından küçük İskender’i sahneye davet etti.

23902504

Yoğun katılımın yaşandığı törende edebiyat ve sanat dünyasının pek çok önemli ismi hazır bulundu. Ödülün bu yılki sahibi küçük İskender, kendisini ödüle değer bulan jüri üyelerine; aykırı, direnişçi, kararlı, kıymetli okurlarına, kitaplarını okurla buluşturan, ‘yuvam’ dediği Sel Yayıncılık’a ve Öz ailesine teşekkür ettikten sonra şunları söyledi:

Normalde huyum olmayan bir şeydir konuşma notu oluşturmak… Fakat bu ödül beni çok heyecanlandırdığı için söylemek istediklerimi unutmak istemedim. Tahmin edersiniz ki çocukların öldüğü bir ülkede yaşamak, yazmak anlamsız geliyor bazen. Ben bu ödülü o çocuklar için alıyorum demek isterdim. Ama ölmek, ödül almaktan büyük bir iş!

********************************************************************************

Küçük İskender’den :

“Hep bir beklediğimiz vardır. Oysa iyi biliriz kimsenin gitmediğini ve kimsenin çağrılmadan gelmeyeceğini.” Beklemekte olduğun şey,ancak onu beklemeyi unuttuğunda gerçekleşir. Bu,evrenin ‘sen bakarken soyunamıyorum’ deme şeklidir.

“Şerefsizim! Seni seviyorum” dedi. Hangisine inanacağımı şaşırdım… “

“Suç büyüyünce şiir.. Saçların çözülünce ihanet olur.. tutamam kendimi.. cinayet olur!”

“Sevgiliniz yarım saat geç mesaj attı diye trip atmayın. Aylardır ‘nasılsın’ mesajı bekleyenler var.”

“Evde kedi, köpek beslemekle hayvansever olunmaz. Hayvansever dediğin benim gibi koynunda yılan besleyecek.”

“Yarı yolda bırakmışım.. Nankör olma yarı yola kadar getiren benim.”

“Erkek olmak doğuştan gelen bir alın yazısı olsada, Adam olmak her erkeğe nasip olmuyor.”

“Üç deyince unutalım birbirimizi!.. 1, 2, , 4, 5, 6… ”

“10’suzum ama. 100’suz değilim.!”

“Bir insanı kaybetmek istiyorsanız çok sevin, kendiliğinden gider zaten.!”

“İnsan büyüdükçe çocukluğuna ihanet eder.”

“Her rengin bir kişiliği vardır. Her kişiliğin de bir rengi. Ben senin rengini buldum. Kahperengi.”

Ben mi iyileşmemiş yarayım, herkes mi keskin bıçak..? Sormadım, sadece kanadım…

“Bir plak olsam. Zeki Müren çalsam, bozulsam. Aynı yerde takılsam, hep tekrarlasam: “Elbet birgün buluşacağız.”

“Hiç görüp, dokunup, Öpmediğin birine aşık oldun mu? Olsan bilirdin aşkın ne olduğunu…”

”Dünyanın en uzun gecesi 21 aralık değil, beni terkettiğin gecedir.”.

“Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır öküzü değil… Neden dönmediğini şimdi anladım.”

“O kadar güzel unutmuştun ki beni, hatırlatmaya kıyamadım.”

“Bazı insanlar çok uyur, mutsuzluğu daha az hissetmek için..”

“Hangisi güzel bilmem. Marmara mı Ak yada Karadeniz yoksa Ege mi? Benim en sevdiğim Deniz’i astılar yıllar önce…”

“Aklını başından almak istemiyorum, Mümkünse aklı başında birini alayım ben…”

“Telaffuzu zor bir kelime gibi unutacağım seni. Çünkü telafisi yok insanın! Ve insan bir insanla yenileyemez kendini! ”

” Senden evet cevabı alana kadar kendini yırtan, sonra havalara giren canlıya “erkek” denir… ”

“Şimdilerde elimde bir bıçak “sevdiğin kadar sevilirsin” diyen yalancı şairi arıyorum .!”

“O’nu unut diyorlar, nefes alma der gibi…”

“İlk özür dileyen en cesurdur, ilk affeden en güçlü, ilk unutan en mutlu.”

”Okey’de beklenen son taş gibisin. Biliyorum beklemekle gelmezsin. Zaten gelme! Çünkü sen gelirsen ben biterim”

“Buzdolabına koymanıza gerek yok.. Tarihin en eski yalanı olabilir ama ‘seni seviyorum’ hala bayatlamıyor.”

“şiddetle ihtiyacım var beni öpmene, dudakların dudaklarımı hacize gelsin”

“Gece her dilde yalnızlık demektir.”

“Aylar sonra eski sevgilinizden gelen,Nasılsın? Mesajıyla umutlanmayınHer katil merak eder vurduğu kişinin ölüp ölmediğini.”

“Sana bir sır vereyim mi? Senden vazgeçtiğim gün bana aşık olacaksın…”

“Dokunamadığın birini özlüyorsan, Özlediğin kalbine dokunmuştur çoktan!.”

“İlla 3. Şahıslar gircekse aramıza. Minik parmakları olan bi kızımız olsun..!”

“Aşk’ı yüksek yerlere kaldırmalı ve üzerine şu not yazılmalı : Alçakların uzanamayacağı yerde saklayın.”

********************************************************************************

edebiyathaber.net (3 Nisan 2014)

http://www.edebiyathaber.net/erdal-oz-edebiyat-odulu-kucuk-iskendere-verildi/

http://www.hurriyet.com.tr/kultur-sanat/26145888.asp

 

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT -Literature içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

