Değişik bir Anneler Günü kutlaması…

Buğu’cuğuma ithaftır :

Yarın Anneler Günü…Bir şekilde kutlanıp bitecek diğer bütün özel günler gibi…Bazılarımız hediyelerini verip annelerini sevindirirken, bugünün gelmesini istemeyen nice arkadaşım gibi bazılarımızsa buruk bir mutluluk duyacak annesiz oldukları, annesiz kaldıkları için…Onlar için çok zor geçecek bu günde derim ki onlara : Annenizin sevgisini taçlandırın, onlar için iyilik yapın, onlar adına sevgi dağıtın, sevginizi paylaşın, dua edin, onlara verilecek en güzel hediye onları her daim hatırlamak ve eğer inanıyorsanız dua göndermek olacaktır.

Bazılarımız da vardır ki hiç ağızlarından “Anne, Anneciğim” kelimesi çıkmayacak, çıkamayacak, ama onlar da  gönül diliyle anlaşacak, koklaşacaklar…. tıpkı bir arkadaşımın arkadaşının sevgili annesiyle ilgili aşağıda yazdıkları gibi :

” Ben annemin sesini hiç duymadım. Onunla hiç konuşamadık, hiç sohbet edemedik. Biz hep el kol hareketleriyle ve bakışlarla konuşabildik annemle, çünkü benim annem duyamıyor ve konuşamıyor…Herkesin annesi özeldir. Benim annem de benim için çok özel…Zira, biz hiç konuşmadan anlayabildik birbirimizi. Canım annem seni çok seviyorum.)

Ben bu defa, her defasında olduğu gibi  annemi ne kadar çok sevdiğimi anlatmak yerine, bugün  ben, ben  ve benim gibi anne olamayan, olmayan, evde kalmayı kendi isteği ile ya da mecburen tercih eden tüm kadınlar için bir iki laf söylemek istiyorum…Çocuksuz kadınlar, çocuğu olmayan kadınlar, çocuklarını kaybeden kadınlar, bütün o kadınlar için söylemek istiyorum.

Belki artık anne olamayacağım, olamayacağız biliyorum, biliyoruz ama gerçekten de bazılarının  dediği gibi “anne olmadan anneliği anlayamazsınız” da değil hanımlar, beyler, eğer sevgiyi kalbinizde taşıyorsanız anne olmadan da anne olabilirsiniz, yeter ki o yürek sizde olsun. Bu günü buruk yaşamanıza gerek yok, sevecek birini mutlaka bulun derim ben size….Sevgi çok derin bir okyanus, bu okyanusta sevgisiz kalmanın bir anlamı da yok…

Ben de bir anne olmayanım mesela ama içimde en ufak bir pişmanlık yok, yok çünkü çok sevdiğim ve beni de çok seven bir kızım var Allaha şükür. Sevgisini asla bölmeyen, üçe paylaştıran, annesine, anneannesine ve teyzesine üçüne de birden “Anne” diyen harika bir kızımız var bizim Allaha çok şükür ki!…Bu Anneler Gününde ben onu kutlamak istiyo-rum huzurunuzda, çünkü o asla beni, bekarlığı tercih eden beni hiç  yalnız hissettirmedi, sevgisiyle beni kuşattı, sardı, iyileştirdi…Küçücük bir yavruyken bile bir gün olsun bir ayırım yapmadı, “hangimizi daha çok seviyorsun” diye her takılmamızda (ki bir çocuğa sorulmaması gereken çok yanlış bir sorudur) o minicik aklıyla “üçünüzü de” diye bilmiş bilmiş cevapladı hep,  her Anneler Gününde üçümüze birden sarılıp “Anneciğim” dedi, üçümüzü birden kutladı. Bir öpücükle gönlümüzü aldı, kalbimizi kazandı. Esas o bizim annemiz, bize sahip çıkanımız, bizler onun küçük yavrularıyız…Böyle güzel bir kıza ve aileye sahip olduğum için Allaha şükürler olsun diyor, sevginizi herkesle paylaşın ey insanlar diyorum….Paylaşın, sevgi paylaşıldıkça büyür çünkü…Hepimizin Anneler Günü kutlu olsun….

311753_446263418782772_718959561_n

150511_10150330230970338_3721991_n

About Ayşen Cumhur Özkaya

Ruhu Sanatçı Gönlü İnançlı Hali Hüzünlü Şefkatli Romantik Her daim Duygusal Hayalci Melankolik Karşılıksız Seven Çocuk Kalpli İlahi Aşka Aşık biri
Bu yazı EDEBİYAT - YAZILARIM, ŞİİRLERİM ** My Writings, Poems içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

